Laat je ideale klanten niet langer lopen! Ontvang gratis tips
SEO tipsnu aanmelden

Page content

article content

Ik gun je veel gungeluk!

“Als iedereen iedere dag ultiem gungeluk zou ervaren,
dan zou iedereen het iedere dag goed hebben.”

Françoise Jeffrey | copywriter | Bureau Goed Gevonden

Gungeluk is het gelukzalige gevoel dat je spontaan overspoelt als je getuige bent van een geluksmoment van een ander. Het is een emotie waar je vaak van volschiet. Ik dan.

Bijvoorbeeld als je op tv iemand een onmogelijke prestatie ziet leveren waarvan niemand had durven dromen dat het hem of haar ooit zou lukken. Ik heb dat bijvoorbeeld als iemand volledig zijn hart durft te volgen, zich kwetsbaar opstelt en het dan ook nog flikt. Misschien herken je dat wel.

Ultiem gungeluk

Ultiem gungeluk gaat nog een stapje verder. Dat krijg je als je aan het bewuste geluksmoment van de ander hebt mogen bijdragen. Hoe klein ook. Al is het maar in de vorm van een klein gebaar. Dat gevoel van geluk is zo intens en geeft je zoveel energie, dat ik het iedereen gun om dagelijks te ervaren.

Met name jou als ondernemer. Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat het je meer brengt. Meer voldoening, meer geluk en meer gezondheid. En uiteindelijk ook meer succes en geld. Geld om van te leven en om uit te geven, voor nog meer geluk. Geluk voor jezelf maar ook voor anderen. Want, is dat niet uiteindelijk waar het allemaal om te doen is?

Iets voor een ander doen. Je verbonden voelen met anderen en je voor een ander inzetten. Is dat het niet waar we pas echt blij van worden als mens en als ondernemer? Is dat niet de drive om er iedere dag weer voor gaan? Uiteindelijk? Als je alles zou afpellen tot de kern van wat je het liefste doet?

Anderen helpen. Als ik tot de kern kom van mezelf als mens en als ondernemer, merk ik dat dat het is wat ik het liefste doe. Een ander verder helpen in de dingen die hij of zij het liefste doet. Dat is waar ik altijd al onbewust – en nu veel bewuster – naar streef. Als mens en als copywriter.

Voor mij zit ’t in schrijven

Ik ervaar ultiem gungeluk als ik schrijf voor een ander. Dat had ik als kind al. Ik schrijf eigenlijk altijd voor een ander. Ook als ik even iets voor mezelf noteer. Het gaat eigenlijk altijd wel om iets waarvan ik vind dat een ander ’t ook moet weten 😉 Ik schrijf voor anderen om anderen verder te helpen, dat is wat ik het liefste doe.

En als ik dan uiteindelijk de juiste woorden in precies de juiste volgorde heb weten te zetten voor mijn klanten, zodat ze het beste in hem of haar naar boven halen, dan gebeurt het.

Het zijn de momenten waarop mijn copy ‘echt raak is’ omdat het iemand raakt. Bijvoorbeeld als ik de visie van een ondernemer of organisatie heb geschreven voor de ‘over ons’ pagina. Daarin komt dan alles samen. Dat zijn momenten waarop mijn klant een soort thuiskomen ervaart in zijn of haar verhaal en mijn hart meerdere sprongetjes maakt. En ja, eerlijk is eerlijk, soms gaat dat gepaard met een traan die zich een weg naar buiten vecht… Niet alleen bij mij. Dat zijn de momenten waarop mijn hart zich vult met ‘ultiem gungeluk’. Een gevoel waar ik geen genoeg van kan krijgen en dat ik graag overbreng op andere ondernemers zoals jij.

Waarom?

Omdat ik zo goed weet wat het met je doet als je eindelijk je verhaal als ondernemer concreet te hebt. Concreet maar met gevoel, met precies de juiste diepgang zonder dat het zweverig wordt. Omdat ik weet wat het met je doet als je alles wat je vaak in vage ideeën in je hoofd hebt zitten, eindelijk zwart op wit ziet. Omdat ik weet hoe het voelt als alles ineens klopt en je niet kunt wachten om het online te delen omdat je het wel van de daken kunt schreeuwen. En omdat ik weet wat het je oplevert als dan ook nog blijkt dat je je klanten echt kunt helpen waardoor je ultiem gungeluk ervaart.

Precies dat gevoel van ultiem gungeluk probeer ik zoveel mogelijk over te brengen. Noem het marketing, sales, SEO, strategie, succes, groei, purpose, je why… uiteindelijk is alles terug te brengen tot het helpen van anderen. Iets betekenen voor een ander en dat zo goed en integer mogelijk doen. Dat is volgens mij het antwoord op heel veel lastige vraagstukken. Ook voor jou en jouw klanten.

En jij?

Ervaar jij vaak ultiem gungeluk? Weet jij al voor jezelf waaruit je dat gevoel kunt halen?

Comment Section

0 reacties op “Ik gun je veel gungeluk!

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.