Over mij

Vijftien jaar lang werkte ik bij ICT-corporate Capgemini aan niets anders dan aan websites, branding en (online) marketing. Ik had wat je noemt een droombaan, vond ik dan.

En toch keek ik met steeds meer jaloezie bewondering naar externe creatieven die we inhuurden. Mensen die het zichzelf gunden te doen wat ze het allerliefste deden. Iedere dag.

En het ging bij mij knagen… Want waarom deed ik dat niet? Ondanks mijn droombaan, deed ik zoveel meer dan wat ik het allerliefste deed.

Wat ik het allerliefste deed was schrijven, schilderen, mooie dingen maken en daar mijn hart in volgen. Ik zag alleen niet hoe ik daar mijn geld mee kon verdienen.

Goed gevonden worden willen we allemaal

Wat ik in die tijd wel zag, was de druk om te presteren. Iedere dag, zowel bij mezelf als bij iedereen om me heen. Als brandmanager zag ik bovendien dat mensen en merken daarin niet zoveel van elkaar verschilden. Diep vanbinnen zijn we allemaal op zoek naar erkenning, waardering en bevestiging. Het is een diepgeworteld verlangen om goed gevonden te worden en daar is niets mis mee.

Waar het vaak misgaat, is dat we die bevestiging alleen denken te kunnen vinden in de vorm, en buiten onszelf. Terwijl het uiteindelijk gaat om de inhoud. Om wat jij vindt, doet en voelt. Om wat jouw hart je ingeeft. Ook als ondernemer is het die inhoud waarmee je je merk sterk maakt.

Van corporate communicatie naar copy en keramiek

Persoonlijk leer ik gelukkig steeds beter hoe ik ook zakelijk mijn hart kan volgen. Want alleen je hart vertelt je wat goed voor je is. Ook zakelijk, daar ben ik inmiddels van overtuigd.

D E N A M E – room for denim

In 2010 durfde ik de eerste stap te zetten in het nog beter volgen van mijn hart. Allereerst door als zelfstandig ondernemer het designersplatform ‘D E N A M E’ te starten. Een geweldige leerschool die mij o.a. twee belangrijke dingen leerde, namelijk 1) om zelfstandig te ondernemen met alle fouten die je dan maakt en 2) het inzicht dat het copywriting was wat me het meeste aantrok binnen marketingcommunicatie.

Copywriting

Schrijven is altijd al mijn ding geweest. Iets concreet maken met tekst, dat past bij mij. Als ik schrijf kan ik ook veel beter nadenken. Ik durfde alleen niet eerder de stap te zetten er helemaal voor te gaan. Tot 2013, drie jaar later toen ik mezelf nogmaals afvroeg wat ik het liefste deed. Pas toen durfde ik die extra stap te zetten en legde ik me volledig toe op copywriting. En op het online goed gevonden kunnen worden met tekst (SEO-copywriting).

Vrij werk met keramiek

Nu zeven jaar later is daar keramiek bijgekomen: handgemaakte vazen en sculpturen die ik intuïtief in organische vormen opbouw met rolletjes klei. Eerst als experiment maar inmiddels officieel verslingerd. Omdat ‘iets moois maken’ voor mij definitief het allerleukste is om te doen. Of dat nu met woorden is of met klei. Met klei heb ik eigenlijk pas de – in mijn ogen ultieme – stap durven zetten, namelijk de stap naar het maken van 100% vrij werk. Werk waar alleen ík de hand in heb, letterlijk. En waarvoor ik me geheel intuïtief mag laten leiden door wat mijn gevoel me ingeeft. Voor mij bestaat er niets mooiers dan dat.

Copywriter die kleit

Kortom: ik ben een copywriter die graag met de handen in de klei zit.

Ik schrijf voor organisaties die graag met tekst op inhoud goed gevonden willen worden, om zo hoog in de organische zoekresultaten van Google te komen. En ik maak keramiek waarvoor ik me intuïtief laat inspireren door alles wat ik mooi vind. Meer daarover lees je hier en kun je bekijken op Instagram, The Artling en af en toe op exposities. Laat me weten als je interesse hebt in een samenwerking of een aankoop.

Françoise Jeffrey | voor SEO-copy met bezieling  & keramiek wabi sabi

FacebookLinkedInWhatsAppEmail
© 2020 - Bureau Goed Gevonden