Over mij

Vijftien jaar lang werkte ik bij ICT-corporate Capgemini aan niets anders dan aan websites, branding en (online) marketing. Ik had wat je noemt een droombaan.

‘Droombanen’ waren het, want in zo’n 7 verschillende rollen heb ik daar als een ‘Master of my own destiny’ alle disciplines van het marketingcommunicatievak van dichtbij mogen ontdekken. Het was professioneel, snel, spannend, veeleisend en altijd dicht op het vuur als het ging om wereldwijde trends en innovaties. Wat wilde ik nog meer?

En toch keek ik met steeds meer jaloezie bewondering naar externe creatieven die we inhuurden. Mensen die het zichzelf gunden te doen wat ze het allerliefste deden. Iedere dag. En het ging bij mij knagen…

Want waarom deed ik dat niet? Ondanks mijn droombaan, deed ik zoveel meer dan wat ik het allerliefste deed. Wat ik het allerliefste deed was schrijven, schilderen, mooie dingen maken en daar mijn hart in volgen. Ik zag alleen niet hoe ik mijn geld daarmee kon verdienen.

Goed gevonden worden willen we allemaal

Wat ik in die tijd wel zag, was de druk om te presteren. Iedere dag, zowel bij mezelf als bij iedereen om me heen. Als brandmanager zag ik bovendien dat mensen en merken daarin niet zoveel van elkaar verschilden. Diep vanbinnen zijn we allemaal op zoek naar erkenning, waardering en bevestiging. Het is een diepgeworteld verlangen om goed gevonden te worden en daar is niets mis mee.

Waar het vaak misgaat, is dat we die bevestiging alleen denken te kunnen vinden in de vorm, en buiten onszelf. Terwijl het uiteindelijk gaat om de inhoud. Om wat jij vindt, doet en voelt. Om wat jouw hart je ingeeft. Ook als ondernemer is het die inhoud waarmee je je merk sterk maakt.

Van corporate communicatie naar copy en keramiek

Persoonlijk leer ik gelukkig steeds beter hoe ik ook zakelijk mijn hart kan volgen. Want alleen je hart vertelt je wat goed voor je is. Ook zakelijk, daar ben ik inmiddels van overtuigd.

D E N A M E – room for denim

In 2010 durfde ik de eerste stap te zetten in het nog beter volgen van mijn hart. Allereerst door als zelfstandig ondernemer het designersplatform ‘D E N A M E’ te starten. Een geweldige leerschool die mij o.a. twee belangrijke dingen leerde, namelijk 1) om zelfstandig te ondernemen met alle fouten die je dan maakt en 2) het inzicht dat het copywriting was wat me het meeste aantrok binnen marketingcommunicatie.

Copywriting

Schrijven is altijd al mijn ding geweest. Iets concreet maken met tekst, dat past bij mij. Als ik schrijf kan ik ook veel beter nadenken. Ik durfde alleen niet eerder de stap te zetten er helemaal voor te gaan. Tot 2013, drie jaar later toen ik mezelf nogmaals afvroeg wat ik het liefste deed. Pas toen durfde ik die extra stap te zetten en legde ik me volledig toe op copywriting. En op het online goed gevonden kunnen worden met tekst (SEO-copywriting).

Vrij werk met keramiek

Zeven jaar later, in 2020, is daar keramiek bijgekomen: handgemaakte vazen en sculpturen die ik intuïtief in organische vormen opbouw met rolletjes klei. Aanvankelijk als experiment, maar inmiddels officieel verslingerd. Omdat ‘iets moois maken’ voor mij definitief het allerleukste is om te doen. Of dat nu met woorden is of met klei. Met klei heb ik eigenlijk pas de in mijn ogen ultieme stap durven zetten, namelijk de stap naar het maken van 100% vrij werk. Werk waar alleen ík letterlijk de hand in heb. En waarvoor ik me geheel intuïtief kan laten leiden door wat mijn gevoel me ingeeft. Voor mij bestaat er niets mooiers dan dat.

Copywriter die kleit

Ik ben kortom een copywriter die graag met de handen in de klei zit 🙂

Als copywriter schrijf ik voor organisaties die graag door hun ideale klanten op inhoud goed gevonden willen worden. Met als belangrijk resultaat dat ze bij een enorm potentieel aan ideale klanten hoog in de organische zoekresultaten van Google komen. De enige SEO-aanpak die beklijft: met tekst en op inhoud.

Daarnaast (en steeds vaker) maak ik keramiek waarvoor ik me geheel intuïtief laat leiden door alles wat ik mooi vind. Voornamelijk door de schoonheid van de eenvoud en de imperfectie. Mijn verhaal waarom ik met keramiek begon, lees je hier. Zie Instagram en The Artling voor mijn werk.

Laat me hier weten als je interesse hebt samen te werken of iets aan te kopen.

Françoise Jeffrey | SEO-copy met bezieling  & keramiek wabi sabi stijl

FacebookLinkedInWhatsAppEmail
© 2020 - Bureau Goed Gevonden