arrow_drop_up arrow_drop_down

SEO-copy

is copy die goed gevonden wordt

Copy die goed gevonden wordt, dat is wat je wilt. Ook wel SEO-copy genoemd: copy die je helpt bij Search Engine Optimization (SEO). Maar hoe zorg je ervoor dat je copy goed genoeg is om goed gevonden te worden? Hieronder 3 tips. Zodat je niet alleen door Google goed gevonden wordt, maar vooral door mensen. Je ideale klanten om precies te zijn. 

Tip I Goede copy is een keuze

Om te beginnen zijn je webteksten zo goed als de keuzes die je maakt. Zoals zo vaak in het leven. In dit geval keuzes rondom het bepalen van jouw business en daarmee de context van je verhaal. Hoe beter je dat doet, hoe relevanter je webtekst voor je doelgroep, hoe meer waardering je ervoor krijgt. Van mensen én van Google. Maak dus allereerst de nodige keuzes.

Tip II Goede copy is goed leesbaar

Daarnaast is copy goed als die goed leesbaar is. Goed leesbaar voor zowel je online bezoeker als voor de bots van Google. Goed leesbaar betekent niet alleen dat de letters van je teksten groot genoeg zijn. Maar ook dat je teksten foutloos en eenvoudig geschreven zijn. Eenvoudig in woordgebruik en in korte zinnen. Schrijf kortom in de taal die iedereen spreekt: spreektaal.

Tip III Goede teksten, goede woorden

Gebruik je tot slot de woorden en zinnen waar je op gevonden wilt worden. Woorden en vragen die de mensen die jij wilt bereiken gebruiken. En zet je ze op de juiste plaatsen in je tekst en op de pagina...? Dan heb je de basis te pakken van copy die goed gevonden wordt. Door mensen én door Google. Oftewel SEO-copy of mens- en zoekmachinevriendelijke teksten genoemd.

Word goed gevonden door

CONTEXT

Met heldere context ben je aardig voor jezelf omdat je dicht bij jezelf blijft

COPY

Met SEO-copy ben je aardig voor je ideale klanten omdat jij biedt wat zij zoeken

CONTENT

Met content krijg je er aardigheid in. ‘Goed gevonden worden‘ blijven werkwoorden...

Wat klanten zeggen

Djoeke Geijs

“Bureau Goed Gevonden, waar ik met een verloren gevoel binnenkwam en met opgeheven hoofd vertrok. Françoise is mijn reddende engel: na twee gesprekken en huiswerk, viel alles op z’n plek en heeft zij teksten geleverd die echt eigen voelen!”

freelance creatief culturele sector

Jolande van Driel

“Ik heb door Bureau Goed Gevonden concreet kunnen maken wat mij als coach drijft, uniek maakt en voor wie. Door mijn coaching in die context te plaatsen, helpt mijn website mij aan nieuwe cliënten, al binnen drie weken!”

Hugo ter Hoeve

“Françoise hielp ons tot de kern van ons product en onze start-up te komen, maar ook van onszelf. Dit heeft zij vertaald naar uitstekende teksten en een websiteconcept waardoor we inderdaad goed gevonden worden. Dit kun je niet zelf.”