Context van jouw verhaal

De context van jouw verhaal is de basis om goed gevonden te worden. Ook voor jouw verhaal als ondernemer. Alleen teksten die geschreven zijn op basis van een heldere context, zorgen ervoor dat je verhaal goed gevonden wordt.

Heb je de context helder, dan kun je als ondernemer relevant zijn voor die mensen aan wie jij je producten of diensten wilt verkopen. Dus met alleen een website ben je er nog niet… Of met onpersoonlijke teksten. Hoe goed ze ook geschreven zijn.

Jouw verhaal, jouw gezicht

Mensen doen nu eenmaal graag zaken met mensen. Mensen die hen niet alleen begrijpen maar die ze ook kunnen vertrouwen. Laat jezelf dus zien als mens. Waar sta je voor? Wat vind jij belangrijk? Het mag gerust wat persoonlijker allemaal. Dé manier om je als ondernemer te onderscheiden van de rest.

Context helpt jou en je klant

Persoonlijke context helpt je potentiële klanten niet alleen sneller te kiezen voor jou. Deze context helpt je ook in je persoonlijke contacten. Omdat je met heldere context beter in staat bent te vertellen wat je doet, waarom je dat doet en voor wie. Het helpt je verhaal concreet te maken zodat je het makkelijker kunt overbrengen. En dat is de kracht van een sterk verhaal. Dat je het goed kunt overbrengen op anderen. Hoe vaker, hoe beter. Niet alleen op mensen in je netwerk. Maar ook intern in je organisatie. Zodat iedereen snapt waarom jullie doen wat jullie doen. Doe je dat goed en vaak genoeg, dan gaat het leven. Dan gaan mensen het voelen. Bovendien maak je het zo eenvoudiger voor anderen om jouw verhaal met meer gevoel over te brengen op mensen in hún netwerk. Mensen die jij niet kent.

Hoe het werkt

Om je te helpen de context van je verhaal helder te krijgen, geef ik je twee oefeningen om antwoord te geven op de vaak lastige vragen die cruciaal zijn om tot de kern van je verhaal te komen. De kern die antwoord geeft op vragen als ‘waarom’, ‘voor wie’ en ‘hoe’.

Hoe ik je help met de antwoorden:

  1. je mailt of belt mij over je wensen
  2. we bespreken dat en we plannen een afspraak
  3. je gaat aan de slag met de vragen die ik je stuur
  4. wellicht ook met de oefening om je ‘Waarom’ te ontdekken
  5. we bespreken dit 1-op-1 tijdens een persoonlijk gesprek
  6. je ontvangt de context van jouw verhaal van mij via de mail

Context concreet

De context waarmee ik je help, bestaat uit:

  • je waarom
  • je missie
  • je visie
  • je USP’s (Unique Selling Points)
  • je niche in de markt
  • je ideale klant
  • je belofte aan je ideale klant
  • de belangrijkste actie die jij wilt dat je bezoeker op je site onderneemt

Word goed gevonden door

context goed gevonden worden_bureau goed gevonden.nl

Context

Wat klanten zeggen

“Bureau Goed Gevonden, waar ik met een verloren gevoel binnenkwam en met opgeheven hoofd vertrok. Françoise is mijn reddende engel: na twee gesprekken en huiswerk, viel alles op z’n plek en heeft zij teksten geleverd die echt eigen voelen!”

Djoeke Geijs
Djoeke Geijsfreelance creatief snode plannen producties

“Ik heb door Bureau Goed Gevonden concreet kunnen maken wat mij als coach drijft, uniek maakt en voor wie. Door mijn coaching in die context te plaatsen, helpt mijn website mij aan nieuwe cliënten, al binnen drie weken!”

Jolande van Driel
Jolande van Drielcoachhouse.nl//

“Françoise heeft ons geholpen om tot de kern van ons product en onze start-up te komen. En van onszelf. Dit heeft zij vertaald naar een strak websiteconcept en uitstekende webteksten waardoor we inderdaad goed gevonden worden. Dit kun je niet zelf.”

logo Coach House_client logo @Bureau Goed Gevonden
logo Simpel Desinfecteren_klant van Bureau Goed Gevonden
logo Bureau Goed Gevonden
logo LRN klant van Bureau Goed Gevonden
FacebookLinkedInWhatsAppEmail
© 2020 - Bureau Goed Gevonden