Contact
Bureau Goed Gevonden
Nieuwe Keizersgracht 58
1018 DT Amsterdam
info@bureaugoedgevonden.nl
06 23 04 94 82
KvK 52545075
BTW NL171388884B01
algemene voorwaarden
privacyverklaring 2018
Gratis tools
alerts google
design diy canva
fonts google
kleuren colour lovers
seo business tips google
seo rank check cuterank
seo review tools
social media hootsuite
stockfoto's rechtenvrij pixabay
Tips & Bronnen
Blogs en trainingen:
internet marketing universiteit
yoast blog & SEO training
marketingfacts
marketingonline
searchengineland.com
seo guru gecertificeerd
simon sinek blog & cursus
Boeken:
begin met het waarom |s. sinek
de kleine covey |b. tiggelaar
cluetrain manifest |r. levine
don't make me think |s. krug
een voor allen |s. sinek
invloed |r. cialdini
maak ze gek | a. van erkel
transformeren om |h. toch
think and grow rich | n. hill
verleiden op internet | a. van erkel
wat zou google doen? |j. jarvis
andere...
Wat is jouw ultieme gungeluk?
Gungeluk?
Gungeluk is het gelukzalige gevoel dat je spontaan overspoelt als je getuige bent van een geluksmoment van een ander. Het is een emotie waar je vaak van volschiet. Ik dan. Bijvoorbeeld als je op tv iemand een onmogelijke prestatie ziet leveren waarvan niemand had durven dromen dat het hem of haar ooit zou lukken.
Ultiem gungeluk
Ultiem gungeluk gaat nog een stapje verder. Dat krijg je als je aan het bewuste geluksmoment van de ander hebt mogen bijdragen. Hoe klein ook. Al is het maar in de vorm van een klein gebaar. Dit gevoel van geluk is zo intens en geeft zoveel energie, dat ik het ieder mens en iedere ondernemer gun om dagelijks te ervaren. Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat het je meer gaat brengen. Meer geluk, voldoening en gezondheid. En uiteindelijk meer geld. Om van te leven en om te kunnen weggeven voor nog meer ultiem gungeluk. Hoe fijn zou dat zijn?
“Als iedereen iedere dag ‘ultiem gungeluk’ zou ervaren, dan zou iedereen het iedere dag goed hebben.”
Voor mij zit ’t in schrijven
Ik ervaar ultiem gungeluk via het schrijven voor anderen. Als ik woorden in precies de juiste volgorde heb weten te zetten zodat ze het beste in een ondernemer naar boven halen. Op die momenten ervaart de ondernemer een soort ’thuiskomen’ in zijn of haar eigen verhaal en ik ‘ultiem gungeluk’. Omdat ik weet wat het je als ondernemer doet om eindelijk je verhaal concreet en online te hebben.
En voor jou?
Weet jij al waar jij ultiem gungeluk uit haalt?
Simon Sinek en het geheim van Apple | Zelf aan de slag
Simon Sinek en zijn ‘waarom’
10 Voordelen van zijn gedachtegoed en hoe je er zelf mee aan de slag kunt. Of moet…
Acht jij jezelf als ondernemer ‘new school’ in plaats van ‘old school’? Maar weet je nog niet waarom je doet wat je doet? Of waarom de mensen in je organisatie doen wat zij doen? Volg dan snel het advies van Simon Sinek op en ‘Begin met het waarom’. En wel vandaag nog. Zeker als je goed gevonden wilt worden.
Simon Sinek beschrijft in zijn boek ‘Begin met het waarom’ waarom je jezelf als ondernemer zou moeten afvragen waarom je doet wat je doet. Hij verklaart hiermee het succes van grote leiders als Martin Luther King en Steve Jobs. Grote leiders die anderen wisten te inspireren met hun ‘waarom’. Zij werden door ‘hun waarom’ goed gevonden. Heel goed gevonden, door heel veel mensen. Waarschijnlijk ook door jou.
In dit artikel meer hierover en 10 redenen waarom jij er vandaag nog mee aan de slag zou moeten. En hoe. Want ook jij hebt een ‘waarom’. Het zit al in je hoofd, je moet er alleen zien bij te komen.
Lees meer
Kies de website van je dromen | 10 tips
Kies de website van je dromen | 10 tips
Stel vast waar je echt blij van wordt en kies de website van je dromen.
Hoe kies je nu de website van je dromen? Er komt zoveel bij kijken als je een nieuwe website laat ontwikkelen. Dingen waar je misschien niet zoveel kaas van gegeten hebt of gevoel mee hebt. Daarom heb je het misschien ook steeds voor je uitgeschoven. Maar je gaat er nu eindelijk mee aan de slag.
En je weet een ding heel zeker, je wilt hulp. Want alles zelf doen is geen optie, de website die jij wilt, overstijgt het ‘DIY-niveau’ (Do It Yourself). Je wilt het professioneel aanpakken en mensen inschakelen die dit goed kunnen. Dus ga je op zoek naar de ideale expert(s) voor het ontwikkelen van je website. Van de website van je dromen…
Maar hoe pak je dat aan? Hoe wordt je nieuwe website de website van je dromen? Lees hier tien tips ter inspiratie.
Lees meer
Je hebt een nieuwe website nodig… Maar weet je ook waarom?
En, waar begin je?
Je begint met jezelf nog meer vragen te stellen. Bijvoorbeeld waarom je een nieuwe website nodig hebt. Alleen dan laat je die droomklant niet lopen.
Je hebt een nieuwe website nodig en je vraagt je af waar te beginnen. Ogenschijnlijk een eenvoudige vraag. Bovendien een goede vraag. Want alleen door jezelf vooraf de juiste vragen te stellen, krijg je precies die site die je hebben wilt.
En als je jezelf bovendien de tijd gunt om op die vragen goede antwoorden te vinden, om er zelfs over te durven dromen, krijg je precies die site die goed bij je past. En goed voor je is. Eentje die iets voor je doet. Bijvoorbeeld een website die je droomklanten aantrekt.
Nieuwe website nodig? Keuzes nodig.
Met mijn blog help ik je met verschillende aandachtspunten die je uitnodigen na te denken over wat jij precies wilt met je site en welke keuzes je kunt maken. En die je misschien ook wel aan het denken zetten over jezelf, als ondernemer.
Een goede website staat of valt immers met de keuzes die je maakt. Zoals zo vaak in het leven. Hoe beter jij die keuzes vooraf maakt, hoe meer succes je hebt met je website. En plezier! Want wat is succes zonder plezier?
In dit artikel over de ‘waarom-vraag’. Waarom heb jij eigenlijk een nieuwe website nodig?
Lees meer
Het geheim van SEO anno nu? Het is net daten
Het geheim van SEO anno nu?
Het is net als bij daten: wees gewoon jezelf en durf je een beetje kwetsbaar op te stellen
Niets zo irritant als een website waar niemand komt. Dus je doet aan SEO. De vraag is alleen of je de juiste dingen doet. In de juiste volgorde.
SEO staat letterlijk voor ‘Search Engine Optimization’. In het Nederlands: ‘zoekmachineoptimalisatie’. Deze letterlijke vertaling van SEO dekt echter allang de lading niet meer. Om goed gevonden te worden (het doel van SEO) moet je je niet puur en alleen richten op de zoekmachine (Google bijvoorbeeld). Je moet je vooral bekommeren om mensen. Het geheim van SEO anno nu is dan ook om precies dat te doen: word om te beginnen vooral mensvriendelijk.
Lees meer